Klacht NS

NS Klantenservice
Antwoordnummer 4470
3500 VE Utrecht

Mijn kenmerk: NS/20000718

Betreft: Goede informatie is ook wat waard

Rijen, 18 juli 2000

Geachte mevrouw C. Vonk-Dorenbos,
De ochtend van 18 juli begon voor mij goed. Terwijl ik op StationGilze-Rijen stond te wachten, kwam de intercity naar Eindhoven niet voorbij scheuren. Voor mij een goed teken, want een vertraagde intercity naar Eindhoven betekent voor mij een aansluiting op die intercity in Tilburg. Iets wat mijn reistijd met zo’n kwartier zou verkorten. Nadat ik in Tilburg was uitgestapt werd omgeroepen dat de vertraagde trein naar Eindhoven binnen zou komen op spoor 1. En inderdaad reed even daarna de intercity het station binnen. Dit kan natuurlijk niet goed blijven gaan. Dat klopt, nadat ik was ingestapt  werd in de trein omgeroepen dat we nog even in Tilburg zouden blijven staan omdat er nog naar een technisch probleem gekeken moest worden.

Hebben jullie nog nooit van preventief onderhoud gehoord? Even later werd omgeroepen dat de trein helemaal niet meer zou vertrekken. De stoptrein naar Eindhoven  was inmiddels al vertrokken. Als was omgeroepen dat er problemen met de intercity waren, had ik gewoon de stoptrein kunnen nemen en op een normale tijd in Eindhoven kunnen aankomen. Nu konden wij de volgende intercity nemen, die wel optijd vertrok. Ook tot ergernis van de HC lukte het toch nog om deze trein, op het kleine stuk van Tilburg tot Eindhoven, een vertaging van meer dan tien minuten te laten oplopen.

In afwachting van uw standaard reactie verblijf ik,